Twitter
RSS RSS

woensdag 22 februari 2012

Dineetje



Gisteravond had ik een dineetje gekookt…dit keer ietsje uitgebreider dan normaal. Het had namelijk drie gangen en dat op een doordeweeks dag! Ik vind het altijd super gezellig als er vrienden of familie komen mee-eten en probeer meestal iets extra’s aan het diner toe te voegen. Wel heb ik ondertussen geleerd dat het ‘t handigst is het jezelf niet te moeilijk te maken. Met name betreft het de keuze van wat ik ga koken. Meestal kook ik iets wat ik al vaker heb gemaakt. Dit verkleint de kans op mislukken en je weet zeker dat het niet opeens anders is dan je zou verwachten.  Ik experimenteer veel in de keuken, maar vaak doe ik dit alleen als ik voor mezelf en mijn vriend moet koken. Pas als ik tevreden ben, serveer ik het aan een derde.
Ik zoek bij een uitgebreider diner ook naar een goede combinatie, zowel in het bereiden als  de smaakcombinaties. Bijvoorbeeld bij dit diner heb ik voor twee gerechten gekozen die samen in de oven konden. Het dessert kon daarna in dezelfde oven tijdens de tweede gang  mooi bakken ( de oven was dan al voorverwarmd!). Zulk soort dingen zijn handig en maken een diner veel makkelijker. Bovendien kost het zo ook minder tijd.
Het dineetje bestond uit:
Het voorgerecht: humus met pitabrood en een dilletahin dipsaus met wortel en appel.
Het hoofdgerecht: gevulde knoflook aardappels, geroosterde bietjes met balsamico azijn en een chinese kool salade met geroosterde pinda’s.
Het dessert: appelcrumble met appel (uiteraard),  gember en  aalbessenjam. In de topping had ik kokos rasp verwerkt.
Tada…simpel maar wel uitgebreid en het diner werd goed ontvangen. Dat is altijd fijn!

 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...