Twitter
RSS RSS

vrijdag 16 maart 2012

Pompoen lasagne


Nog net op de valreep, voordat de winter voorbij is, een recept met pompoen. Eigenlijk vind ik pompoen nog wel het meest bij de beginnende herfst horen. Maar in de winter mag de pompoen er ook wel wezen; het is gehonoreerd. Maar nu, helemaal na gister, toen ik mij in het bos aan al de nestelende vogels en dartelende lammetjes heb vergapen, is het menens: de lente is in aantocht!
Eigenlijk zou ik willen zeggen: welkom frisse (blad)groentes en vaarwel rapen, knollen en kolen.
Maar ja, ik kan het niet laten om dit recept toch nog even te plaatsen. Je weet het nooit: het kan zomaar nog druilerig weer worden. Ik heb het idee dat het klimaat toch al een beetje in de war is (ik heb sneeuwklokjes en krokussen in december gezien dit jaar, raar toch!?).

Deze lasagne had ik laatst, in een opwelling en onder tijdsdruk, gemaakt. Wonderbaarlijk genoeg was het nog super lekker ook (al zeg ik het zelf). In een half uurtje was ik klaar met het  bereiden, gooide de lasagne daarna voor een half uur in de oven. In de tussentijd probeerde ik de chaos die ik in huis had gecreëerd op te ruimen, voordat mijn vriend thuis kwam (wat me trouwens minder goed lukte).



Oja, in het recept staat dat je gistvlokken nodig hebt. Je zou de lasagne eventueel ook zonder gistvlokken kunnen bereiden. Het is dan alleen iets flauwer. Gistvlokken zijn te koop in de bio winkel. Vaak zijn ze te vinden tussen de voedingssupplementen, waar het volgens de verpakking voor bedoeld is. Laat je niet misleiden: lijnzaad vind je daar ook, terwijl ik het vooral gebruik om lekkere taartjes mee te bakken!

Nog een laatste opmerking: deze foto ziet er niet heel appetijtelijk uit, maar dat is het toch echt wel als je het zelf maakt!  Zo’n gerecht lekker op de foto krijgen is moeilijker dan de lasagne zelf te maken.

3 opmerkingen:

  1. Mmmm... ziet er goed uit. Ga ik zeker eens maken na onze verhuisdrukte. Zal vega- zoon van een vriendin van mij ook weer blij zijn.
    Grt. Fam. Tante.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze pompoen lasagne eergister gemaakt en het was heerlijk! Bedankt voor het goede recept. Groetjes, Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Graag gedaan! Geniet ervan en hartstikke leuk dat je het recept hebt uitgeprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...