Twitter
RSS RSS

vrijdag 30 maart 2012

Rauwe bietjes salade


De dressing voor deze bietensalade heb ik ooit geleerd van een kok. Deze kok had grappige uitspraken en was uitermate excentriek. Maar haar dressing loog er niet om. Lekker! Ik heb namelijk een tijdje voor grote groepen mensen gekookt. Dit was op een biologisch dynamische boerderij. In de zomer kon het zo zijn dat de raapstelen `s ochtends werden geoogst en `s middags op je bord lagen. Verser kan het gewoon niet! In deze keuken, waar ik 9 maanden mocht vertoeven, heb ik veel geleerd. Zo heb ik daardoor een aardige snijtechniek weten te beoefenen, weet ik meer over hoe je voor grote groepen zou kunnen koken en heb ik deze dressing geleerd! Ook is mijn liefde voor koken enorm bevredigd en ik stond dan ook het liefst in die keuken, al hadden we een afwas van 25 mensen en geen afwasmachine...



Hoe langer de bietjes marineren in de dressing hoe lekkerder ze worden. Vaak maak ik, als ik tijd heb, `s ochtends de bietjes met dressing al en `s avonds maak ik de salade af. Zo ben je, als je bijvoorbeeld laat thuis bent, zo klaar!

2 opmerkingen:

  1. Dat klinkt heerlijk! Ik ben gek op bieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijjke salade, heb het al een paar keer gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...