Twitter
RSS RSS

woensdag 11 april 2012

Chocolade cakejes en samosa


Mijn vriend en ik waren uitgenodigd bij een paaslunch, waar ieder die wou iets mee kon nemen. Dit is iets waar ik van ga stuiteren en als zo’n bericht mijn oor nadert, wordt er al een plan-de-campagne opgezet. Alle kookboeken worden uit de kast getrokken en driftig (opnieuw) gelezen. Na wat hulp van the post punk kitchen en natuurlijk veganistisch, kwam ik aan bij de paaslunch met chocolade cakejes en samosa.
Ik heb het veilig gehouden door iets te maken wat ik al eerder heb gemaakt. De chocolade cakejes had ik niet eerder gemaakt, maar cakejes in het algemeen wel. Dus ik dacht: “dan moet het wel lukken.” Verder had ik de samosa gemaakt omdat ik me kon herinneren dat dit al eerder binnen dit gezelschap in goede aarde was gevallen. Dit deeg heb ik al vaker gebruikt voor empanada’s en flapjes met allerlei uiteenlopende vullingen. Het deeg bevalt me goed en je kunt het heel dun uitrollen! De vulling van de samosa heb ik van mijzelf. Ieder doet het op zijn eigen manier en na zoveel soorten samosa vullingen te hebben geprobeerd blijf ik tegenwoordig bij mijn eigen recept.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...