Twitter
RSS RSS

vrijdag 20 april 2012

Gierst met banaan en kerrie


Dit gerechtje is echt een evergreen bij ons thuis. Toen ik dit gerecht ooit introduceerde, vond mijn vriend het idee dat ik er banaan in had gedaan "getver" en dat soort dingen. Maar hij ging snel overstag en in plaats van "getver" klonken er bazuinen en lofzang.
Het is snel en eenvoudig te maken en met één lepel ook makkelijk te eten! Ik durf het woord 'comfort food' bijna niet te gebruiken nadat ik het woord evergreen al heb gerbuikt, maar dat is dit stiekem wel...Ik houd het maar op comfortabel eten.


De gistvlokken die hier vermeld staan en waar ik veel mee kook, zijn wederom in de bio-winkel te verkijgen en ook in van die gezondheidswinkels. Als je geen kaas kunt eten, of wilt eten, kan dit een goed alternatief zijn. Het is niet zozeer het smelt gehalte van gistvlokken wat het maakt tot een goed alternatief, maar wel de smaak! Zoals in dit recept staat, maak ik eerst een soort papje van de gistvlokken. Dit evenaart de gewenste smeuïgheid goed: hoe smeuïger en kleffer des te beter!
Oja, op de foto heb ik er geroosterde bietjes bij geserveerd; een goede combinatie. Ook gestoomde bloemkool is een lekkere combinatie, maar in principe past er van alles bij. Dus leef je uit.
Tip: eet dit ook een keer op de bank met een goede film, onderuitgezakt en vooral met één lepel (en eventueel een gat in je sok of zoiets).

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...