Twitter
RSS RSS

zaterdag 5 mei 2012

Op bezoek bij de Groene Meisjes


Vandaag ben ik te gast bij de Groene Meisjes. Gezellig vind ik dat wel! Onder het genot van kopjes thee hebben we het over hoe te eten als vegetariër of veganist. Ben je benieuwd? kom ook op bezoek en neem er een koekje bij!

Deze gemarineerde champignons (links boven) zijn echt zo’n gerechtje voor als je nog wat ruimte in je oven over hebt. Dan kun je ze er even bij schuiven. Die avond kwam alles uit de oven. Ik kan dit soms makkelijk vinden. Je bereidt het voor en daarna, als het eenmaal in de oven staat, heb je er bijna geen omkijken naar.
Zoals ik het hier heb gedaan:
Schuif 2 grote kruimige aardappelen (gewassen) in de oven die je aanzet op 200 graden. Zet de kookwekker op 20 minuten.
Vervolgens heb ik 5 kleine bietjes geschild met een dunschiller en in partjes gesneden. Vermeng de bietjes met 1 el olijfolie, 1 el balsamicoazijn, ¼ tl tijm en zout naar smaak. Leg de bietjes aan één kant van een ruime braadslee.
Snijd twee winterpenen in ongeveer even grote stukken als de bietpartjes. Vermeng ze met 1 el olijfolie, 1 el appelazijn, ¼ tl tijm en zout naar smaak en leg ze aan de andere kant in de braadslee.
Wanneer de kookwekker gaat, schuif je de braadslee bij de aardappels in de oven.
Zet opnieuw de kookwekker op 20 minuten.
Bereid in de tussentijd de champignons. Schuif nadat de wekker is gegaan de champignons in de oven. Nog een keer 20 minuten de wekker zetten en je bent klaar!
In 40 minuten voorbereiding en 20 minuten wachttijd een maaltijd op tafel! Simpel en erg lekker, al zeg ik het zelf.




Wil je het recept voor deze maïsmuffins? Klik hier. Deze muffins zijn ook erg lekker met wat jam erop of erbij.

4 opmerkingen:

  1. Prachtige website!
    Daarom heb ik je nu ook op mijn links-pagina vermeld:
    http://www.bespaarenergie.com/6Links.php#Voeding-recepten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een Ontzettend Leuke (met hoofdletters ja!) site heb je.
    Ik kwam je site tegen via DeGroeneMeisjes en ben op slag verliefd! Ga zo door :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. yep ik ook hier via de groene meisjes.....
    Ik weet zelf niet zo veel van veganistisch koken (eet zelfs niet eens vegetarisch......), maar dit komt ook omdat ik het eigenlijk niet zo goed ken. Ik denk dat je een goed inspirerend blog voor me bent om mezelf te bewijzen dat op deze manier met eten omgaan niet alleen veel beter is maar ook heel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt, voor alle leuke reactie's! Het was hier gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...