Twitter
RSS RSS

zaterdag 9 juni 2012

Gestoofde aubergine


Ik kan, als ik in de winkel sta of op de markt, opslag verliefd worden op een groente die ik zie. Vaak sta ik zeker wel 10 minuten bij de groente afdeling en kan ik niet kiezen, met als gevolg dat ik standaard met teveel groente thuis kom. Deze week was ik gevallen voor een prachtige,zo mooi glimmende, gestreepte graffiti aubergine. Onder andere heb ik met deze aubergine dit gerecht gemaakt.
Dit recept komt uit het boek: World Food CafĂ© van Chris en Carolyn Caldicott. Zij hebben samen vele reizen gemaakt en hebben hun eigen restaurant. Ze hebben, voor zover ik weet, al 3 boeken geschreven en dit recept komt uit het eerste boek. Het boek heeft prachtige foto’s en mooie verhalen over hun reizen. De recepten zijn gebaseerd op authentieke recepten, maar wel hanteerbaar. Het is een vegetarisch kookboek met veel recepten die veganistisch zijn, of er worden veganistische alternatieven gegeven.


Dit was mijn toetje voor vanavond. Super simpel en super lekker. Je neemt 1 bevroren banaan, 1 theelepel cacao en ongeveer 100 ml havermelk. Blend dit in een blender, schenk in een glas en eet op! 

1 opmerking:

  1. wat grappig toen ik de foto zag dat ik eerst dat het stukken visfilet waren.... ehm nou niet dus.
    Het klinkt lekker en toetjes met cacao of chocolade zijn natuurlijk altijd goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...