Twitter
RSS RSS

woensdag 13 juni 2012

Gevulde paprika's


Het is bijna zomer, dus er komen weer veel zomergroentes op het bord bij mij thuis. Daarom sla ik jullie gewoon met aubergines, paprika’s en radijsjes om de oren! Hier dan ook een recept voor gevulde paprika’s. Ik had er grote, rode, biologische paprika’s voor gebruikt. Deze smaakten heel zoet, wat mooi combineerde met de hartige smaak van de vulling. De vulling doet, door de soja brokjes en champignons, gehakt-achtig aan. Ik moet eerlijk bekennen dat ik onderhand eigenlijk niet goed meer weet hoe vlees smaakt, aangezien ik dit al dik tien jaar niet meer eet. Maar het idee van bepaalde dingen blijven hangen. Dus daar houd ik mij maar aan vast, dat ik denk te weten dat het erop lijkt. Met andere woorden: of je nou van gehakt houd of niet, het is erg lekker want het lijkt erop of toch niet want hoe kan ik dat nou weten.



Oja, ik vermeld graag dat een kastanje champignon veel lekkerder is dan zijn witte broertje. Dus ik raad aan deze te gebruiken. Ik kook altijd met kastanje champignons, omdat de smaak naar mijn idee echt beter is.
En…natuurlijk kun je in plaats van bulgur ook rijst of gierst of ander graan gebruiken. Het is wel handig om een graan of rijst te kiezen die ongeveer dezelfde kooktijd heeft als de sojabrokjes, zo’n 20 minuten. 


1 opmerking:

  1. Ziet er weer heerlijk uit Doortje. Ook erg lekker met een tahinsausje of indisch pindasausje erbij. grt. tante.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...