Twitter
RSS RSS

vrijdag 29 juni 2012

Vega junkfood


Dit is één van de eerste veganistische gerechtjes die ik ooit heb verzonnen toen ik net veganist was. Dit is alweer 6 jaar geleden. Ik was toen 18 jaar, zat net op een studentenkamer en had weinig ruimte in een keuken, waar altijd te veel afwas stond en het stonk naar de overvolle vuilnisbak. Je begrijpt dat er iets makkelijkst gemaakt moest worden wat niet te veel tijd kostte en in één pan paste, zodat wanneer je klaar was je snel naar je kamertje kon gaan, happend naar schone lucht, en op de grond (want mijn tafel/bureau lag altijd vol met werk van school) de maaltijd kon verorberen.
Deze maaltijd kun je zien als junkfood. Niet dat het zo ongezond is, maar wel vanwege de manier waarop je het kunt eten: namelijk zo uit je hand. Als je het goed doet, kun je de linzencurry na het eten van je voorhoofd, handen, kin en eventueel oor vegen. Zo ‘vies’ word je ervan! Lekker vind ik dat!
Nog steeds, als de nectarines of perziken weer in de winkel zijn, maak ik dit gerechtje. Het is snel, lekker en nostalgisch voor mij, alhoewel ik wel heel blij ben dat ik een eigen keuken heb. Ik heb nog steeds niet echt een grote keuken, maar ik heb nu wel een keuken zonder veel afwas en stinkende vuilnisbak. 

2 grote of 4 kleine eters

P.s. Ok, Ik gebruik er nu twee pannen voor en geen één: ik kan het me nu permitteren!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...