Twitter
RSS RSS

donderdag 19 juli 2012

Binnen picknick

De picknick is uiteindelijk een binnen picknick geworden. Maar niet getreurd, want het was ook zo prima vertoeven. Tussen de buien door zijn we nog een mooi stuk wezen lopen op de Veluwe. Tijdens onze tocht werden we vergezeld door een ree, vele kevers en paarden die in het gebied rondlopen. Dus mijn dag kon niet meer stuk. Ook was er hier en daar hei dat al mooi paars in de bloei stond. Oja, en niet te vergeten heb ik zwaluwen gezien en dat kondigt uiteraard de zomer aan! Prachtig vind ik zwaluwen. De gestroomlijnde vorm van hun staart met een v erin en hoe ze door de lucht via turbulentie weten te zweven zonder hun vleugels te klapperen: super mooi.
Voor de picknick had ik een menuutje opgesteld en uitgedacht. Dit proces kan bij mij dagen duren en nadat ik wel 10 kookboeken heb opengeslagen en een breedte en diepte onderzoek heb gedaan is daar dan het menu.
De picknick bestond uit:
  • Ma├»ssoep
  • Groentjes met een tahin dipsaus met dille
  • Aardappelsalade met gebakken tempeh
  • Geroosterde amandelen en  pompoenpitten
  • Perzik maanzaad muffins
  • Watermeloen

Hieronder staat het recept voor de aardappelsalade met gebakken tempeh.  De tempeh vult de aardappelsalade goed aan doordat het de salade wat meer pit geeft en wat knapperigheid. Uiteraard kun je ook de aardappelsalade bereiden zonder de tempeh en dan is hij net zo goed lekker. Je kunt dan ook nog de aardappelsalade wat meer vulling geven door er bijvoorbeeld nog wat doperwten (vers of uit de diepvries), bleekselderij of radicchio bij te doen.  De tempeh is uiteraard ook erg lekker bij een rijstgerecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...