Twitter
RSS RSS

donderdag 12 juli 2012

Citroen amandel koekjes



Oeps, ik ben helemaal vergeten te vermelden in het hand geschreven recept dat er door het boter suiker mengsel, rasp van 1 citroen zit vermengd. Het recept hiervoor helemaal opnieuw uitschrijven, dat duurt me te lang.
Daarbij vermeld ik graag dat de 7 eetlepels citroensap ongeveer gelijk staan aan 1 hele citroen. Ook best handig om te weten lijkt mij. De lijnzaad, die ik in het recept gebruik, is een soort ei vervanger wat ik perfect in koekjes vind werken. Het geeft het koekje naar mijn idee een betere textuur. Lijnzaad is een echte binder.
Het laatste is dat ik een mengsel van volkoren meel en bloem heb gebruikt. Uiteraard kun je ook prima gebuild meel gebruiken of gewoon alleen bloem, want zo gezond is dit koekje toch al niet (maar wel erg lekker!).

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...