Twitter
RSS RSS

zondag 8 juli 2012

Bleekselderij salade


Op dit moment is het weer hier erg treurig (regen en grauwigheid). Desalniettemin is hier toch een salade recept gezien het weer van de laatste dagen en het eigenwijze vertrouwen dat het warme weer terugkeert. Warm weer is voor mij bijna synoniem aan salade. Dus geniet ervan (of niet, als je salade konijnenvoer vindt). Het is meer een zoete salade en ideaal voor warm weer.
Deze salade is naar een recept van mijn lieve tante. Vaak, als haar kinderen er niet zijn en ik kom eten, eten wij saampjes deze salade. Wij maken dan een hele grote schaal vol, scheppen dik 3 keer op en eten ons het schrompes. Ondertussen kletsen we, met volle mond, bij hoe het met elkaar gaat.


In de salade heb ik broccoli kiemen gedaan. Dit is ook erg lekker in plaats van alfalfa. Verder kun je ook alleen dadels of alleen rozijnen toevoegen. Daarbij ben ik een luierd, dus ontdraad ik de bleekselderij nooit. Wat ik wel doe is de bleekselderij heel fijn snijden, zodat, als het goed is, je geen last hebt van de draden. Een goede snij techniek komt hier goed van pas. Zelf heb ik een koksmes en een jaar voor grote groepen gekookt. Dus dan leer je het wel. Als je namelijk tien preien achter elkaar moet snijden, dan gaat het vanzelf sneller…Het is even oefenen om met een koksmes goed te kunnen snijden, maar echt, ik ben er zo blij mee dat ik deze techniek zo goed en zo kwaad onder de knie heb. Het geeft koken veel plezier en gemak.
Je kunt de salade als een bijgerecht eten of als maaltijdsalade met bijvoorbeeld brood erbij. Het recept is voor twee personen als zijnde maaltijdsalade en voor zijn vieren als bijgerecht.

Oja, niet te vergeten gebruik ik voor deze salade mijn basis yoghurt dressing waar ik kerrie aan toevoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...