Twitter
RSS RSS

zondag 19 augustus 2012

Roedjak


Dit recept is geïnspireerd op een recept uit het Groot Indonesisch Kookboek van Beb Vuyck. Een geweldig kookboek, als je de basis wilt weten van het Indisch koken. Dit boek heb ik ooit gekregen van mijn tante. Het boek valt bijna uit elkaar - zo gebruikt was hij al. Desalniettemin ben ik er ontzettend blij mee, omdat het geen overbodige luxe is voor een leek zoals ik als het gaat om Indisch koken. Wel kon ik het laatst niet laten om, toen ik in een kringloop aan het rondsnuffelen was, nog een mooi Indisch kookboek te kopen. De foto’s zijn typisch jaren '70 en absoluut niet appetijtelijk. Maar de recepten zijn aardig, de uitleg idem dito en ik viel voor de mooie illustraties. Ook zag ik een boekje met wat informatie over zeewieren, waar ik mij de laatste tijd ook in verdiep. Er gaat een wereld van ziltigheid en rare namen voor mij open. Rondom voeding heb ik altijd honger. Uiteraard letterlijke honger, maar ook figuurlijk naar de kennis over voeding. Dus ik zit de laatste dagen af en toe lekker in de zon te lezen.


Ik heb meloen, appel en komkommer gebruikt, maar je kunt het prima naar smaak of naar wat je in huis hebt aanpassen. Ik had dit in huis en vind dit een erg lekkere combinatie.
Verder heb ik stevia gebruikt, maar als je dat niet hebt kun je het vervangen door 1 á 2 theelepels rietsuiker.


Het recept op de rechter bladzijde (opor van eend) mag je van mij best maken hoor, maar ik weet nog niet zo zeker of ik dan bij je kom eten…

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...