Twitter
RSS RSS

zondag 26 augustus 2012

Soda brood


Hier is een lekker en vooral simpel sodabroodje. Het brood is snel bereid. Zet vervolgens het brood een uurtje in de oven om daarna het brood meteen op te eten. Vergeet niet te blazen. Het karwijzaad geeft een goede noot aan het brood. Het brood is daardoor erg lekker met appelstroop. Het karwijzaad kun je eventueel weglaten, maar ik moet wel zeggen dat het de eventuele bijsmaak die soda kan geven een beetje verbloemt. Baksoda natrium bicarbonaat is een type rijsmiddel die ik heb gevonden bij de toko. Je zou het ook bij een drogist kunnen proberen. Thuis gebruik ik soda ook wel om mee schoon te maken. Dat werkt erg goed: alles glimt terwijl je er niet zoveel voor doet. Dit vind ik altijd gunstig. Een vriendin van mij poetst haar tanden met soda en ik weet dat je ook je haar ermee kunt wassen. Een multifunctioneel middel dus. Als je het gene kunt eten waarmee je ook kunt schoonmaken is dat in mijn ogen altijd goed ten aanzien van het milieu, waar ik op let. Zo maak ik soms ook schoon met bijvoorbeeld citroensap of azijn.
Vergeet niet het brood met water te besproeien voor het brood in de oven gaat. Dit zorgt namelijk voor een betere korst. Als je vaak last hebt van een lekker en gaar brood maar met een knoert harde korst kan het tevens helpen om een ovenvast schaaltje met water onderin de oven te zetten. Dit verandert de luchtvochtigheid in de oven doordat een deel van het water verdampt en dit maakt de korst knapperig maar niet hard.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...