Twitter
RSS RSS

zaterdag 11 augustus 2012

Tofu pedas


Voortbordurend op mijn Indische kook fase hier een lekker tofu bijgerechtje. Ik heb de vrijheid genomen om het salam blad te vervangen door citroenblad, oftewel daun jeruk. Salam blad (daun salam) had ik niet in huis, dus ik heb het door citroenblad vervangen wat ook goed uitpakte. Vergeef mij de waarschijnlijk amateuristische, eventueel zelfs barbaarse, aanpassing.
Citroenblad is te vinden in de toko, zowel gedroogd als wel de verse variant. Ik heb hier de gedroogde versie gebruikt.


Hier is ook een How-to-press-tofu filmpje, voor de leukigheid. Ik vind het een droog, maar ergens hilarisch, filmpje dat toch maar weer heel duidelijk uitlegt wat te doen met je tofu. Zo zijn er uiteraard tien duizend van zulk soort filmpjes te vinden op youtube. Altijd leuk om te bekijken (of ben ik de enige hierin?).
Ik moet eerlijk bekennen dat ik lang niet altijd het geduld heb om mijn tofu net zoals in het filmpje te persen. Soms knijp ik voorzichtig tussen mijn handen zoveel mogelijk water uit de tofu en dep de tofu vervolgens goed droog. Wat ik wel met bijna al mijn tofu doe is het invriezen. Dan heb je het handig op voorraad, en het allerbelangrijkste: het komt de textuur ten goede. Echt een aanrader.
                     Bron: Groot Indonesisch kookboek van Beb Vuyk.

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...