Twitter
RSS RSS

donderdag 6 september 2012

Limoentaart


Dit is bij uitstek een van mijn lievelingstaarten tot nu toe. Ik heb de taart al meerdere malen gemaakt en heb hem ondertussen aardig in de vingers. De oorsprong vindt zich bij een recept van (je raad het al) Isa Chandra Moskowitz, alleen naar mijn smaak hier en daar aangepast. Bijvoorbeeld heb ik bij dit recept de hoeveelheid suiker beduidend verlaagd. Ik houd van zoet, maar het mag, naar mijn idee, niet de overhand hebben. Sowieso heb ik snel last van mijn suikerspiegel, waardoor ik altijd de hoeveelheid suiker verlaag, voor zover het gerecht het toelaat en het niet afdoet aan de smaak. Wel ben ik van mening dat suiker niet verkeerd is, zolang je het met mate eet (zoals bij heel veel dingen). Ik eet over het algemeen gezond, maar het moet het genieten van wat ik eet niet belemmeren. Dat zou ik gewoonweg niet kunnen; ik houd te veel van eten.

Ik kan gebak of ander zoetgoed al snel zwaar vinden. Deze taart heeft dat een stuk minder door de limoen. Citrusvruchten geven over het algemeen hetgene wat je bakt een verfrissende noot, wat de zoetheid weer in balans brengt.


150 gr. koekjes is ongeveer 20 volkoren koekjes in het formaat van een maria kaakje.

3 opmerkingen:

  1. Jaaaa, die is héel lekker! Ik heb uit VPITS ook eens een taart met een bosbessentopping gemaakt, maar die was ook vreselijk zoet. Hoe dan ook, het blijft een heel leuk kookboek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nice! Ik wil die Key Lime Pie (want die was het vermoed ik? :)) volgende week voor mijn verjaardagspotluck bakken. Ik doe ook altijd minder suiker bij haar recepten, ze heeft een erg zoete smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, Isa maakt super goede recepten (op de hoeveelheden suiker na...)! Ik heb 2 kookboeken van haar die ik veelvuldig gebruik. Vandaag ga ik ook muffins bakken uit Veganomicon.
    Alynda alvast gefeliciteerd en heb een fijne verjaardagspotluck, klinkt gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...