Twitter
RSS RSS

zondag 28 oktober 2012

Scrumble met palmkool


Okee, het ziet er misschien niet super lekker uit, maar dat is het stiekem wel...Ik heb een groente tas en soms vind ik daar groente in waarvan ik eerst eens flink op mijn hoofd krab en diep ga graven in mijn recept repertoire om tot een lekker gerecht te komen. Dit keer was het palmkool, wat zeer lekker kan zijn als je weet wat je ermee kan doen. Anders wordt het een groot fiasco. Ondertussen heb ik een recept ontwikkeld wat de palmkool zeker tot zijn recht laat komen en niet maskeert, om het zo goed en zo kwaad te verorberen. Dus drie hoeraatjes voor de palmkool die ik tegenwoordig met blijdschap ontvang in mijn groente tas. Lekker met geroosterde pompoen en quinoa.




Binnen het recept gebruik ik kurkuma. Dit is geheel optioneel. Het is meer dat het een geel achtige kleur aan het gerecht geeft, wat er wat ei-achtig uitziet. De tofu pers je zoveel mogelijk vocht uit, zodat het beter andere smaken opneemt en de textuur ten goede komt.

De rozijnen en bieslook zijn niet alleen garnering om er mooier uit te laten zien, het is ook een interessant element van smaak. Het geeft een verrassend effect. Echt de moeite waard om die 2 el rozijnen te hakken en toe te voegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...