Twitter
RSS RSS

donderdag 2 mei 2013

Brik


Hoe ieder waarschijnlijk fan is van youtube moet ik erkennen dat ik food channels op youtube verslind. Vooral zo vlak voordat ik ga koken verlekker ik mij met kookfilmpjes. De filmpjes zijn een soort aperitief, alleen dan digitaal. Daarna volgt een analoge gang. Uiteindelijk smaakt deze gang dan ook veel beter door het aperitief. Soms maken de aperitiefs dat ik daar zo'n zin in krijg dat ik het recept gebruik ter inspiratie van wat ik ga koken voor die avond. Zo heb ik dit recept gemaakt naar een aflevering van Jamie Olivers 15 minute meals. Hij bereidt de brik (oftewel flapje) met krab, ik met kikkererwten en wortel. Ok, ik deed over mijn recept echt geen 15 minuten, maar na een half uurtje stond het gerecht toch wel echt op tafel met een simpele salade. Dat vind ik toch best snel, aangezien ik gemiddeld er toch wel een uur voor uittrek.  Dit eten vind ik perfect passen bij een zonnige dag!



De kelp in dit recept is optioneel, maar als je het toch in huis hebt: zeker een meerwaarde om toe te voegen aan het recept. 
Five-spice kruiden, zoals de naam al doet vermoeden, is een mengsel van 5 kruiden. Vaak is het een mengsel van anijs, venkel, peperkorrels, kaneelschors en gember. Five-spice kruiden kun je onder andere vinden in de toko. Super handig om in huis te hebben als je houdt van Aziatisch koken.
Ook heb ik five-spice kruiden weleens gebruikt in baksels (bijvoorbeeld met appel).
Appelazijn kun je eventueel vervangen door citroensap.


 

Ik wens jullie dan ook vele zonnige dagen toe! Enne, voor degene die net zoals ik vakantie heeft: een fijne vakantie toegewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...